Pozyskiwanie linków zwrotnych do strony

Pozyskiwanie linków do pozycjonowanej strony to drugi obok tworzenia treści najważniejszy element SEO. To ile linków i skąd prowadzi do strony ma istotny (kluczowy?) wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce. Pozycjonować można dwiema metodami, ilościową – liczy się liczba linków prowadzących do strony, oraz jakościową – liczy się ich jakość i tematyczność. 

Obydwie przynoszą skutek, choć najlepszym rozwiązanie jest pozyskanie dużej ilości linków dobrej jakości ze stron powiązanych tematycznie. Kluczową wartością linku jest jego anchor, czyli tekst wyświetlany „nad” linkiem na stronie. To jakie słowo lub fraza się tam znajduje określa na jakie słowo będziemy zyskiwać pozycję. W jaki sposób można pozyskiwać linki do strony, metody nie są ułożone pod kątem ich skuteczności.

  • Katalogi
  • Presell Page
  • Zaplecze
  • Systemy wymiany linków
  • Zakup linków
  • Naturalne

Katalogi

Najprostszy sposób na uzyskanie linków to dodawanie stron do katalogów. Trzeba jedynie uzupełnić kilka pól (tytuł strony, opis i słowa kluczowe) i możemy dodawać. Niestety większość porządnych katalogów stron jest płatnych – standardowo 2 zł, największe tj. Onet czy Wp kosztują 10 zł. Wpisy w katalogach służą raczej młodym stroną, które dopiero pojawiają się w wyszukiwarce i czekają na indeksację. Wynika to z tego, że ilość linków wychodzących z katalogu, znacznie obniża ich wartość.

Presell Page

Strony pozwalające zamieszczać artykuły po zarejestrowaniu. W zamian za publikację artykułu do przedruku mamy możliwość dodania linków w jego treści. Standard preclowy to artykuł 1000 znaków i trzy linki w treści. Choć im bardziej wartościowy precel tym ciekawsze artykuły musimy pisać i mniej linków w treści możemy umieścić. W przypadku moderowanych presell page artykuły pojawiają się po akceptacji przez moderatora. Zapobiega to tworzeniu się śmieciowego precla, ale też artykuły są analizowane pod względem treści, jej unikalności czy stylistyki.

Systemy wymiany linków

Podstawowa metoda przy działaniach ilościowych. Polega na wymianie linków pomiędzy stronami w systemie rotacyjnym lub stałym. W przypadku systemu rotacyjnego linki pojawiają się na stronie w określonych odstępach czasu – nie za każdym razem jak wejdziemy na stronę. Do umieszczania linków wykorzystujemy punkty, które możemy kupić lub otrzymać za zgłoszoną do systemu stronę. System oblicza wartość strony na podstawie kryteriów (pr, site, linkowanie itp.) i przyznaje nam za nią określoną liczbę punktów, które możemy przeznaczyć na linki.

Zakup linków

To również metoda, która nie wymaga pracy ani wysiłku, za to potrzebujemy na nią pieniędzy. Za nie kupujemy link na określonej stronie, która oferuje taką możliwość. Teoretycznie im lepsza strona tym więcej trzeba zapłacić za link. Warto dokładnie przyjrzeć się stronie zanim kupimy link, część stron prezentuje fałszywe dane na temat domeny. Minusem tej tej metody jest uwiązanie się od płatności, jeżeli przestaniemy płacić stracimy też link a co za tym idzie pozycję osiągniętą dzięki niemu w Google.

Linkowanie naturalne

Metoda, która jest najbardziej pracochłonna i jednocześnie w małym stopniu zależna od nas. Jest natomiast zalecana we wskazówkach dla webmasterów Google, jako etyczna. Sprowadza się do tego, że inni użytkownicy internetu odwiedzając naszą stronę oceniają ją jako atrakcyjną i umieszczają na swojej stronie link do niej. W tym przypadku nie mamy wpływu na anchor linku, natomiast jest duża szansa na powiązanie tematyczne obu stron. W czasie kiedy duża liczba linków jest opatrzona atrybutem nofollow, rzadko spotyka się aktywny link pozyskany w sposób naturalny.

Podsumowanie – linkowanie strony

Linkowanie strony to obok treści drugi istotny element pozycjonowania stron. Właściwie bez linków nie mam możliwości uzyskania dobrej pozycji w wyszukiwarce. Młodą stronę internetową warto dodać do kilku wartościowych katalogów. Możemy też tworzyć artykuły do przedruku i umieszczać je na stronach pressel page. Innym sposobem jest zakup linków, czy to za punkty w systemach wymiany linków, czy za pieniądze na stronach, które takie coś oferują. Zalecaną przez Google metodą jest naturalny proces pozyskiwania linków, czyli internauci sami decydują o umieszczeniu linku do naszej strony.

Dodaj komentarz