SEO is dead

Czy SEO nadal działa? Niektórzy po prostu się poddają, nie umieją robić pozycjonowania właściwie i dla nich na pewno to stwierdzenie się sprawdza. Inni - co tu dużo mówić - inwestują w coś innego - reklamę adwords - tekstową, graficzną czy wideo, jeszcze inni wolą marketing szeptany na forach. To działa, nie powiem, że nie i dla nich pozycjonowanie strony też jest martwe, bo nie chcą czekać na wyniki. Zwłaszcza, że nie każdy umie pozycjonować a każdy bierze za to wynagrodzenie.

Według mnie - SEO is DEAD... Zwłaszcza gdy masz niski budżet, im większym dusigroszem jesteś tym większym będzie agencja SEO. Weźmy pod uwagę budżet 500 PLN. Całkiem modna liczba ostatnio, szkoda że to budżet z 2005 a nie 2017, a google podniosło poprzeczkę tak wysoko przez ten okres, że pozycjonowanie to nie tylko skonfigurowanie oprogramowania i jego uruchomienie. Ci, którzy nadal na tym polegają, niestety nie są efektywni.

Załóżmy, że trafiasz do agencji SEO, co możesz mieć za 500 PLN? Sam oceń. Odejmij podatek... już budżet jest mniejszy... mniej niż 400 zostaje, serio? Podziel to na minimum 4 osoby - od optymalizacji kodu i treści, pisania treści, linkowania i kogoś kto sprawdzi ich pracę. Po 100 na głowę niby ale nie każdy dostanie tyle samo, plus trzeba brać zarobek firmy. Ludzie pracujący nad projektem raczej niewiele zarabiają, jak nieszczęśliwi mogą odnieść jakikolwiek sukces?

Sam sobie podcinasz skrzydła z niskim budżetem. Po przerwaniu umowy - usuną linki do Twojej strony, stracisz czas i pieniądze inwestując w pozycjonowanie ze złą firmą lub pozycjonerem, freelancerem, specjalistą SEO, jak zwał tak zwał.

Dlatego dla wielu stwierdzenie SEO is DEAD ma rację bytu, po prostu albo kogoś nie stać na dobrych wykonawców albo źle ich wybiera. Dla mnie też - jako speca od pozycjonowania SEO nie miałoby żadnego sensu gdybym brał projekty z niskim budżetem, bo nie stać by mnie było na wykonanie pracy. Wszystko musi mieć swój plan, strategię, trzeba wykonać poszczególne etapy, cały czas analizować co spowodowały zmiany, podejmować szybkie decyzje i reagować na zmiany niezależne od nas - na przykład zmiany algorytmów.

Wbrew pozorom - to jest ciężka praca, w której ciągle się coś zmienia. Nie można tego porównać na przykład z budowlanką, gdzie wystarczy się raz nauczyć i stosować wiedzę i umiejętności do emerytury.

Skoro uważasz, że pozycjonowanie jest drogie, polecam nauczyć się samodzielnie i spróbować swoich sił w google. Powodzenia!

Dodaj komentarz